Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
WIA en rondkomen (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: WIA en rondkomen
Phoenix (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1963-03-25
WIA en rondkomen 1 Maand, 2 Weken geleden  
Omdat ik niet genezen zal en steeds weer behandelingen nodig heb die veel van mij vergen, zal ik over een aantal maanden in de WIA terecht komen.
Wat kan ik dan verwachten?
Hoe zal ik daarmee rond moeten komen?
Ik ben een alleenstaande moeder van een tweeling van inmiddels 6 waarvoor ik geen bijdrage in de kosten ontvang van hun vader (erkenning door hem is mislukt en hij is in 2006 overleden).
De extra kosten die ik heb, vanwege het ongeneselijk ziek zijn (Alternatieve behandelingen, aangepaste leefwijze e.d.), zijn die dan nog te betalen? Evenals de extra kosten die ik heb voor de kinderen (iemand die de kinderen van school naar huis rijdt met de auto, extra naschoolse opvang, vakantieopvang, omdat ik dat zelf niet meer kan)
Het zijn wat hoofdbrekens van mij.....
Wat zijn jullie ervaringen en tips?

5/11/\'08 op 1 na laatste stadium eierstokkanker. 4xcarbotaxol,zware operatie, 4xcarbotaxol. Schoon! ../9/\'09 was het weer terug. 6xCaelyx, maar bij de laatste steeg de CA-waarde weer en is nu weer extreem hoog. Nu maar afwachten...

[color=#008000]Nu is het moment waarop ik leef![/
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Tineke (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Re:WIA en rondkomen 1 Maand geleden  
Beste Phoenix,
Ik kwam onderstaande tegen en je kunt misschien je vraag neerleggen bij het juridisch steunpunt voor chronisch zieken en gehandicapten, zie link: http://www.juridischsteunpunt.nl/index.php
Ook kun je denk het maatschappelijk werk in het ziekenhuis met deze vragen benaderen.
groetjes, tineke

Tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten (Wtcg)

Bent u chronisch ziek of gehandicapt? Dan kunt u een tegemoetkoming krijgen in de extra kosten die u maakt. Dit regelt de Wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten (Wtcg). De Wtcg biedt ook financiële compensatie voor ouderen en arbeidsongeschikten.

2007 eierstokkanker, geopereerd en daarna 6 x taxol/carboplatine, in 2008 opnieuw behandeling met taxol/carbo., in feb. 2010 opnieuw gestart met behandeling, doe nu mee aan trial: taxol/carbo en een onderzoeksmedicijn. taxol/carbo afgerond. Nu trial: alleen onderzoeksmedicijn Ik ben 46 jaar.
Anna1961 (Gebruiker)
When life gives you lemons, make lemonade!!!
Gold Boarder
graph
Geslacht: Vrouw Locatie: Midden van het land Geboortedatum: 1961-06-20
Re:WIA en rondkomen 4 Weken, 1 Dag geleden  
Hoi Phoenix,

Je vraag liet me niet los. Ik had al zitten googlen op van alles en nog wat, maar ik kwam er niet helemaal uit.Tot ik onderstaande link tegenkwam. Ken je die al? Alle wetgeving op een rijtje. Mogelijk zit er wat voor je tussen?
http://www.nfk.nl/themas/wetwijzer

Hartelijke groet!

Anna

Anna
Baarmoederhalskanker 1b1; Wertheim-Meigs (1-7-09); 23 x bestraling va 11-8-09
Phoenix (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1963-03-25
Re:WIA en rondkomen 4 Weken geleden  
Ik ga me er weer verder in verdiepen...
Bedankt voor de handige sites! En voor het meedenken!

5/11/\'08 op 1 na laatste stadium eierstokkanker. 4xcarbotaxol,zware operatie, 4xcarbotaxol. Schoon! ../9/\'09 was het weer terug. 6xCaelyx, maar bij de laatste steeg de CA-waarde weer en is nu weer extreem hoog. Nu maar afwachten...

[color=#008000]Nu is het moment waarop ik leef![/
Ga naar bovenkant Reageer